Iceboy

ادبیات انگلیسی.عکس.اس ام اس.مطالب علمی و ... در عرشه تایتانیک!

Iceboy

ادبیات انگلیسی.عکس.اس ام اس.مطالب علمی و ... در عرشه تایتانیک!

محبوبیت جان بوگو

سلام.یادتونه چقـدر مجلات بی محتوای کشور عکسها و بیوگرافی یانگوم را چاپ می کردند؟در حالیکه هـیچکدامشان اسمی از سریال امپراطور دریا که تاکنون موفـق به دریافـت چند جایزه بین المللی شده نمی آورند.مردم نیز همین گونه اند! دیشب داشتم فکر می کردم تا بتونم برای محبوب تر بودن سریال یانگوم در مقایسه با امپراطور دریا دلیلی پیدا کنم.به نتیجه خاصی نرسیدم.سریال امپراطور دریا از نظر محتوا ،کیفـیت دوبله ،پردازش موضوع و به خصوص شخصیت پردازی بسیار برتر از سریال خاله زنکی یانگوم است.سریال یانگوم خلاصه شده بود در آشپزی و داروسازی! از نظر شخصیت پردازی هم حرف تازه ای برای گفتن نداشت.یه آدم خوش قـلب که مغضوب اطرافـیان ابله شده! سوژه ای تکراری و کلیشه ای است.

در حالیکه امپراطور دریا نمونه ایست عالی از شخصیت های متعالی و استواری که تسلیم خواری نشده و نه تنها خود را از بدبختی و بردگی نجات دادند بلکه اطرافـیان و سایر مردم را نیز از ستم رهایی می بخشند.

ریشه این عـدم محبوبیت را باید در فـرهـنگ کشور خودمان جستجو کنیم.مردم ایران به زنها خیلی گرایش دارند ، در حالیکه در سریال زیبای امپراطور دریا نقش های اصلی از آن مردان است.

مدرک:تا حالا چند تا مرد دیدید که در جاده خلوت دختر یا زنی را ببینند و پیشنهاد بیشرمانه ای به او ندهند؟با ماشین جلوی پایش ترمز نزنند و ...

زنها نیز به سریال هایی که در آنها زد و خورد وجود داشته باشد علاقه چندانی نشان نمی دهـند.

فکر می کنم زن پرستی ایرانیها دلیل اصلی محبوبیت کمتر سریال امپراطور دریا در مقایسه با یانگوم آشپزباشیه داروساز باشـد.

Sonnet 111

William Shakespeare

Sonnet 111

O, for my sake do you with Fortune chide,
The guilty goddess of my harmful deeds,
That did not better for my life provide
Than public means which public manners breeds.
Thence comes it that my name receives a brand,
And almost thence my nature is subdued
To what it works in, like the dyer's hand:
Pity me then and wish I were renew'd;
Whilst, like a willing patient, I will drink
Potions of eisel 'gainst my strong infection
No bitterness that I will bitter think,
Nor double penance, to correct correction.
Pity me then, dear friend, and I assure ye
Even that your pity is enough to cure me.

Sonnet 112

William Shakespeare

Sonnet 112

Your love and pity doth the impression fill 
   ; Which vulgar scandal stamp'd upon my brow 
,For what care I who calls me well or ill
? So you o'er-green my bad, my good allow
You are my all the world, and I must strive
: To know my shames and praises from your tongue
 None else to me, nor I to none alive,
 That my steel'd sense or changes right or wrong.
In so profound abysm I throw all care
Of others' voices, that my adder's sense
To critic and to flatterer stopped are.
Mark how with my neglect I do dispense:
You are so strongly in my purpose bred
That all the world besides methinks are dead.

حدیث جهنم

جهنم

امام على علیهالسلام :
اِعْلَموا اءَنَّهُ لَیْسَ لِهذَا الْجِلْدِ الرَّقیقِ صَبْرٌ عَلَى النّارِ، فَارْحَموا نُفوسَکُمْ فَإِنَّکُمْ قَدْ جَرَّبْتُموها فى مَصائِبِ الدُّنْیا. أَفَرَأَیْتُمْ جَزَعَ أَحَدِ کُمْ مِنَ الشَّوْکَةِ تُصیبُهُ وَالْعَثْرَةِ تُدْمیهِ وَالرَّمْضاءِ تُحْرِقُهُ؟! فَکَیْفَ إِذا کانَ بَیْنَ طابِقَیْنِ مِنْ نارٍ ضَجیعَ حَجَرٍ، وَقَرینَ شَیْطانٍ؟
بدانید که این پوست نازک تحمل آتش را ندارد، پس به خودتان رحم کنید، شما در مصیبتهاى دنیا آزمایش کرده اید که وقتى خارى به بدن یکى از شما مى رود و یا به زمین مى خورد و خونى مى شود و یا شنهاى داغ پایش را مى سوزاند چگونه بیتابى مى کند؟! پس، چگونه خواهد بود اگر میان دو لایه از آتش قرار گیرد و هم بسترش سنگ و همدمش شیطان باشد؟!.

رسول اکرم صلى الله علیه وآله:
لَوْ أَنَّ دَلْوا صُبَّ مِن غِسلینٍ فى مَطْلَعِ الشَّمْسِ لَغَلَتْ مِنْهُ جَماجِمُ مَنْ فى مَغْرِبِها؛
اگر یک سطل از چرک و خون دوزخیان در شرق عالم ریخته شود بر اثر آن جمجمه کسانى که در غرب عالمند به جوش مى آید.

رسول اکرم صلى الله علیه وآله :
أَدْنى اَهْلِ النّارِ عَذابا یَنْتَعِلُ بِنَعْلَیْنِ مِن نارٍ یَغْلى دِماغُهُ مِنْ حَرارَةِ نَعْلَیْهِ؛
کم عذابترین اهل جهنم دو کفش از آتش به پا دارد که از حرارت آنها مغزش به جوش مى آید.

رسول اکرم صلى الله علیه وآله :
أَکْثَرُ ما یُدْخِلُ النّاسَ النّارَ الأَجْوَفانِ: الفَمُ وَالفَرْجُ؛
دو چیز میان تهى بیش از همه مردم را به جهنم مى برد: دهان و شرمگاه.

رسول اکرم صلى الله علیه وآله:
أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ النّارَ أَمیرٌ مُتَسَلِّطٌ لَمْ یَعْدِلْ، وَذو ثَرْوَةٍ مِنَ الْمالِ لَمْ یُعْطِ الْمالَ حَقَّهُ وَفَقیرٌ فَخورٌ؛
اولین کسى که به جهنم مى رود فرمانرواى قدرتمندى است که به عدالت رفتار نمى کند و ثروتمندى که حقوق مالى خود را نمى پردازد و نیازمند متکبر.

رسول اکرم صلى الله علیه وآله :
اِنَّ لِجَهَنَّمَ بابا لایَدْخُلُها إِلاّ مَن شَفا غَیْظَهُ بِمَعْصیَةِ اللّهِ تَعالى؛
جهنّم را درى است که جز کسى که با معصیت خداى تعالى خشم خود را فرونشاند، از آن وارد نمىشود.

حدیث قدسى :
فیما اوُحىَ إلى عیسى علیهالسلام هىَ (یَعْنِى النّارَ) دارُ الْجَبّارینَ وَالعُثاةِ الظّالِمینَ وَکُلِّ فَظٍّ غَلیظٍ وَکُلِّ مُخْتالٍ فَخورٍ؛
به عیسى علیه السلام وحى شد که جهنم سراى جباران و سرکشان ظالم است و جایگاه هر تندخوى خشن و هر متکبر مغرورى.

رسول اکرم صلى الله علیه وآله :
وَالَّذى بَعَثَنى بِالحَقِّ بَشیرا لایُعَذِّبُ اللّهُ بِالنّارِ مُوَحِّدا أَبَدا؛
سوگند به آن کس که مرا نوید دهنده برانگیخت، خداوند هرگز یکتا پرست را در آتش عذاب ندهد.

رسول اکرم صلى الله علیه وآله :
فى قَوْلِهِ تَعالى (یا حَسْرَتَنا عَلى ما فَرَّطْنا) اَلْحَسْرَةُ أَنْ یَرى أَهْلُ النّارِ مَنازِلَهُمْ مِنَ الْجَنَّةِ فِى الْجَنَّةِ فَتِلْکَ الْحَسْرَةُ؛
درباره آیه «دریغا که کوتاهى کردیم» فرمود: دریغ از این روست که جهنمیان جایگاه بهشتى خود را در بهشت مى بینند. این موجب حسرت مى شود.

امام صادق علیهالسلام :
إِنَّما خُلِّدَ أَهْلُ النّارِ فِى النّارِ لأَِنَّ نیّاتَهُمْ کانَتْ فِى الدُّنْیا أَنْ لَوْ خُلِّدُوا فیها أَنْ یَعْصُوا اللّهَ أَبَدا وَإِنَّما خُلِّدَ أَهْلُ الجَنَّةِ فِى الجَنَّةِ لأَِنَّ نیّاتَهُمْ کانَتْ فِى الدُّنْیا أَنْ لَوْ بَقُوا فیها أَنْ یُطیعُوا اللّهَ أَبَدا فَبِا النِّیّاتِ خُلِّدَ هؤُلاءِ وَهؤُلاءِ ثُمَّ تَلاقَوْ لَهُ تَعالى: (قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلى شاکِلَتِهِ) قالَ: عَلى نیَّتِهِ؛
جهنمیان از این رو در آتش جاویدانند که در دنیا نیّتشان این بود که چنانچه تا ابد زنده بمانند تا ابد خدا را نافرمانى کنند و بهشتیان نیز از اینرو در بهشت جاویدانند که در دنیا بر این نیت بودند که اگر براى همیشه ماندگار باشند براى همیشه خدا را فرمان برند. پس، جاودانگى هر دو گروه به سبب نیتهایشان است. آنگاه حضرت این آیه را تلاوت کردند: «بگو هر کس طبق نیت خود عمل مى کند».

1. نهج البلاغه خطبه183

2. امالى طوسى 1/533/1162

3. کنزالعمال 14/527/39507

4. کنزالعمال 16/103/44071

5. عیون الاخبارالرضا 1/31/20

6. تنبیه الخواطر 1/121

7. کافى 8/136/103

8. التوحید 29/31

9. الدرالمنثور 3/9

10.کافى 2/85/5