Iceboy

ادبیات انگلیسی.عکس.اس ام اس.مطالب علمی و ... در عرشه تایتانیک!

Iceboy

ادبیات انگلیسی.عکس.اس ام اس.مطالب علمی و ... در عرشه تایتانیک!

نقد شخصیت والای جانگ بوگو

 

نقد شخصیت جانگ بوگو   Jang Bogo

گونک بوک،برده ساده ای که تبدیل شد به جانگ بوگو،بزرگمردی شایسته عنوان (امپراطور دریا )،نام شخصیتی واقعی است که در سال 841 با قدرتی بلا منازع کنترل دریای زرد و سواحل کره را در حد فاصل جنوب غربی کره و شاندونگ چین بدست گرفته و امنیت را در آن برقرار کرد.

زندگی جانگ بوگو مصادف است با زمانی که سلسله تانگ و شیلا در حال افول بودند.او توانست مدارج ترقی را به خوبی طی کرده و نام نیکی از خود در تاریخ کره به جا گذارد.

.در سال 1965 فیلمی در مورد او در کره جنوبی ساخته شد به نام جانگ بوگو و به کارگردانی Ahn Hyeon-cheol 

نام انگلیسی این فیلم *دریاسالار جانگ* بود.

جالب است بدانید نیروی دریایی کره جنوبی نام اولین زیردریایی کلاس 209 خود را به افتخار او دریاسالار جانگ بوگو نامیده است.

در سال 2004 فیلمی بسیار باشکوه در مورد او ساخته شد .در این فیلم برای زیباتر شدن داستان ماجراهایی به آن افزوده شده است.نام این فیلم امپراطور دریا است که تا کنون جوایز بین المللی زیادی را کسب نموده.این فیلم هم اکنون در کشور ما در حال پخش است.در این فیلم اجرای نقش جانگ بوگو را

Choi Soo Jong به عهده دارد.او تاکنون برنده جوایز متعددی در زمینه بازیگری و از جمله برای بازی به یاد ماندنی در نقش جانگ بوگو شده است.

آنچه باعث شده جانگ بوگو نام یانگوم آشپز باشیه داروساز! را به فراموشی بسپارد گذشته از موضوع فیلم ، وقار و شخصیت والای اوست.چیزی که این روزها کمتر می توان یافت.آدمهای دوران ما آنچنان غرق در حقارت و پستی شده اند که توانایی درک شخصیت جانگ بوگو را ندارند.انسان نمی تواند چیزی را که فاقد آن است در وجود دیگران بیابد.بعضی مردم کشور ما خصوصا بعضی مردها آنچنان غرق در پستی و نامردی و هرزگی شده اند که اصلا شرمم می آید آنها را با بزرگمردی مثل جانگ بوگو مقایسه کنم.این در حالی است که جانگ بوگوی نازنین در برابر وقار،عظمت و شکوه و جلال بزرگان دین مبین اسلام اصلا به چشم نمی آید.

با این حال بسیاری از صفات پسندیده ای که در دین مبین اسلام به آنها سفارش شده مثل حلم،گذشت ،دلیری و ... را می توان در شخصیت جانگ بوگو یافت.او که از بردگی و بیچارگی به این مقام رسید *(بر عکس ایرانیها که تا به یه جایی می رسند - تو این دور و زمونه قبل از این که به یه جایی برسند ! - از شدت فیس و افاده می ترکند)* هرگز از خود بی ظرفیتی نشان نداد و همواره یاور مردم بود.طبیعی است که اولین چیزی که این چنین بزرگ مردی با آن رو به رو می شود عقده و نفرت بی شرف هایی است که تحمل دیدن شرافت را در دیگران ندارند. دنیای امروز ما نیز همین گونه است.

برعکس آدم های خوب که معمولا ضعیف و حتی گاهی تنها هستند ، جان بوگو علاوه بردارا بودن صفاتی مثل بزرگمردی ،شمشیرزن بی نظیری است.دوستی شریف نیز همیشه او را همراهی می کند.این امر باعث شده است تا برای مدت زمان بیشتری بین دشمنان پستی که دارد دوام بیاورد.

به هر حال زن پرستی ایرانیها حتی اگر بیش از این نیز شود و حتی اگر مردهای ایرانی هنوز با رویای ازدواج با یانگوم شبها به خواب بروند چیزی از ارزشهای والای این مرد شریف (جانگ بوگو ) کم نمی شود.آنهایی که شعور و نجابت دارند جذب وقار و شرافتمندی او می شوند.

برداشت با ذکر منبع آزاد است.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
رضا چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:26 ب.ظ

میشه منبع این نوشته هارو بگی

جواد دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:22 ب.ظ

ای ول

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد